wyniki badania „BARIERY i TRENDY. Transformacja technologiczna firm w Polsce z uwzględnieniem perspektywy człowieka/ pracownika/konsumenta.”
Organizacje, które nie wprowadzą w odpowiednim czasie rozwiązań digitalizujących procesy mogą stracić walory konieczne do utrzymania konkurencyjności i pozycji na rynku.
Transformacja cyfrowa wprowadzana w firmie jest narzędziem do usprawnienia i optymalizacji procesów w organizacji, a nie celem samym w sobie.
Wdrożenie transformacji cyfrowej daje możliwości rozwoju i globalizacji firmy oraz wypracowania przewagi technologicznej i jakościowej na rynku.
Transformacja cyfrowa firm 2020. Raport z wyników badania
Utrzymanie konkurencyjności na globalnym i stale ewoluującym rynku zależy od zdolności firmy do szybkiej adaptacji nowych technologii i optymalizacji własnych procesów wewnątrz struktur organizacji. Transformacja cyfrowa odgrywa kluczową rolę w obszarach:
Digitalizacja procesów biznesowych jest super skalowalna.
Cyfryzacja procesów biznesowych z wykorzystaniem robotów jest szyba do wdrożenia przy minimalnych kosztach.
Roboty można łatwo modyfikować i unowocześniać, aby dostosować się do zmian w biznesie
Trwanie procesu transformacji cyfrowej jest bezpośrednio zależne od wielkości projektu.
Często podczas analizy procesów pojawiają się nowe, nieprzewidziane
Kluczowym zadaniem technologii, jest wsparcie i realizacja celów biznesowych organizacji. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby zostały one dobrze zdefiniowane i umieszczone we właściwej perspektywie czasowej.
Podczas warsztatów, wspólnie z Klientem pracujemy, aby odpowiedzieć na pytania:
Czyli rozmawiamy o oczekiwanych efektach biznesowych, wyzwaniach, ewentualnie problemach, które powinny zostać zaadresowane przy wykorzystaniu technologii i jej funkcjonalności.
Efektem pracy jest uzasadnienie biznesowe, na które składają się:
Takie podejście zapewnia, że inicjatywa jest dobrze zdefiniowana od strony biznesowej oraz dostarcza argumentów na to, że rzeczywiście ma wartość dla organizacji i przyniesie wymierne efekty.
Cyfrowa transformacja wymaga od obszaru IT nie tylko doskonałości operacyjnej ale także skalowalności, niezawodności, elastyczności oraz bezpieczeństwa systemów.
Pomagamy w ocenie gotowości obszaru IT do zadań transformacji cyfrowej, realizując przegląd wielu domen funkcjonowania IT. Kluczowe pytania, które towarzyszą pracom brzmią: „W jakim stopniu i zakresie aktualna architektura IT (w tym dane) są gotowe na potrzeby związane z transformacją cyfrową organizacji?” oraz „Jaki zakres modernizacji architektury i infrastruktury jest niezbędny aby spełnić oczekiwania biznesu?”
W analizach i rekomendacjach dotyczących modernizacji/rozwoju architektury IT odnosimy się do:
W efekcie powstaje propozycja wariantów modernizacji i/lub rozwoju architektury IT dla osiągnięcia oczekiwanych efektów biznesowych.
Warianty architektury IT mogą proponować jedno lub kilka z możliwych podejść zapewniających uzyskanie oczekiwanych efektów transformacji cyfrowej, takich jak:
Potencjalne kierunki modernizacji systemów, które mogą znaleźć odzwierciedlenie w wariantach:
Zbieranie wymagań jest niezbędnym krokiem w każdym projekcie, ale wiele organizacji ma z tym problemy.
Właściwe zbieranie wymagań ma kluczowe znaczenie dla dostarczania wartości biznesowej z projektów IT, ale pozostaje nieuchwytnym
i kłopotliwym zadaniem dla większości organizacji. Wymaga kompleksowego podejścia do gromadzenia wymagań, w przeciwnym razie projekty konsekwentnie nie będą spełniać oczekiwań biznesowych.
Kompletne |
Wyraża całą potrzebę lub oczekiwanie |
Poprawne |
Technicznie i prawnie możliwe do realizacji |
Jasne |
Jednoznaczne i nie mylące |
Sprawdzalne |
Można ustalić, że system spełnia wymagania |
Niezbędne |
Powinno wspierać jeden z celów projektu |
Wykonalne |
Możliwe do osiągnięcia w ramach budżetu i harmonogramu |
Piorytetyzowalne |
Realizowane zgodnie z poziomem potrzeb biznesowych |
Spójne |
Nie pozostaje w konflikcie z innymi wymaganiami |
Identyfikowalne |
Jednoznacznie zidentyfikowane i możliwe do śledzenia |
Modułowe |
Można je zmienić bez nadmiernego wpływu |
Agnostyczne |
Nie zakłada z góry konkretnego systemu ani Dostawcy |
Kompletna dokumentacja wymagań dla systemu na podstawie której można przeprowadzić wybór rozwiązania, a na etapie implementacji, skutecznie zarządzać zakresem wdrożenia.
Skuteczne zbieranie wymagań to nie tylko „przejście” przez etapy pozyskiwanie wymagań, uzgadnianie i ich zatwierdzenie, ale także zarządzanie procesem i dokumentacja. Ma to ogromne znaczenie dla powodzenia projektu wdrożeniowego (zarządzanie zakresem i zmiany proponowane przez Dostawców).
Dodatkowo ważne jest aby osoby prowadzące zbieranie wymagań, wykazywały się kompetencjami w zakresie zarządzania interesariuszami, technikami analitycznymi oraz umiejętnością mówienia językiem zarówno biznesu, jak i IT. Nieadekwatne wymagania są główną przyczyną niepowodzenia projektów.
Zarządzanie zmianą to proces planowania, wdrażania i utrwalania zmian w organizacji. Odnosi się do sposobu, w jaki firmy radzą sobie z modyfikacjami, takimi jak wdrażanie nowych technologii, dostosowania do istniejących procesów i zmiany w hierarchii organizacyjnej.
Kluczowe produkty prac obejmują:
Skuteczny proces zarządzania zmianą decyduje o powodzeniu procesu transformacji cyfrowej. Kluczem do sukcesu naszego podejścia jest to, że:
Firma X korzystała z ….
Firma X korzystała z ….
Firma X korzystała z ….
Firma X korzystała z ….
Firma X korzystała z ….
Firma X korzystała z ….
Dyrektor Obszaru Doradztwa Technologicznego
Dyrektor Obszaru Doradztwa Technologicznego
Dyrektor ds. Wdrożeń i Rozwoju Technologii
Dyrektor ds. Wdrożeń i Rozwoju Technologii
Wypełnij krótki formularz kontaktowy, abyśmy poznali Twoje potrzeby i mogli odpowiedzieć na Twoje